Звіт з переддипломної практики

Я, Костюк Галина Святославівна, студентка IV курсу, групи «В» Дубенського коледжу РДГУ, переддипломну педагогічну практику з додаткової кваліфікації «Керівник комп’ютерного гуртка в школі»,  проходила у Дубенському НВК «ЗНЗ-ДНЗ», у 2 – Б класі.
Вчитель інформатики: Кокорський Н. А.
Директор школи: Сириця Т. І.
1. Кількісні результати педагогічної практики:
а) кiлькiсть вiдвiданих уроків вчителiв ……………………………1
б) кiлькiсть проведених урокiв……………………………….…… 6
г) кiлькiсть проведених позакласних заходiв………………….……1
ІІ. Початковий етап педагогічної практики
IIедагогiчна практика розпочалася 26.01.2016р.
21.01.2016 року - взяла участь у настановчiй конференції, у бесідi з методистом та керiвником вiд кафедри педагогіки/психології;
26.01.2016 року - познайомилася з керiвництвом школи, вчителями  та класними керівниками;
28.01.2016 року - ознайомилася з планом роботи вчителя Штихалюка Олександра Леонідовича;
08.02.2016 року - познайомилася з учнями 4-А класу та їх класним керівником;
ІІІ. Навчально-виховна робота
Вважаю за потрібне сказати, що уроки проходять у доброзичливій атмосфері рівноправної співпраці і взаємодії вчителя та учнів. Я, як вчитель, намагалась активізувати процес навчання використовуючи різні форми роботи. Для підвищення інтересу учнів до предмету повідомляла їм цікаві факти, що стосуються теми уроку, та готувала різноманітні завдання. Зважаючи на перевантаження дітей в школі, намагалась вивчати весь необхідний матеріал на уроці, чого вони з успіхом і досягли. Під час практики широко використовувала наочність і ТЗН.

    Учні 2-Б класу мають достатній рівень знань з інформатики (практичний рівень):
·   уміння застосовувати теорію для пояснення окремих явищ;
·   уміння підтверджувати розповідь експериментом, підібрати приклади;
·   сформованість технічних прийомів розумової діяльності:
·    вміння знаходити потрібні відомості, складати план відповіді і т.п.
У школі було створено всі умови для проходження. практики. Приміщення кабінету інформатики оснащене 15 комп’ютерами, усі комп’ютери мають вихід в інтернет та поєднані локальною мережею . В кабінеті також є мультимедійний проектор, та звукові колонки, що допомагає проводити цікаві і пізнавальні уроки. Нажаль підручників та наочних посібників, науко­вої, навчальної та методичної літератури, з інформатики для 4 класу, немає. Що значно ускладнило роботу на уроці та підготовку до його проведення.
 Вчитель інформатики має високу фахову й мето­дичну підготовку. Про­тягом усього перебування у школі я мала змогу отри­мувати консультації, допомогу та відповіді на запитання від вчителя-предметника, що є позитивним моментом.
Для того, щоб об’єктивно оцінити успішність проведеного уроку, я проводила самоаналіз за такою схемою:
1. Обґрунтування структури уроку.
2. Взаємозв’язок навчального матеріалу з наступним і попереднім. Методи досягнення цілісності знань учнів на уроці.
3. Врахування індивідуальних особливостей учнів і можливостей учнів даного класу.
4. Мотивація навчання.
5. Інформаційна насиченість уроку.
6. Способи усунення перевантажень учнів.
7. Раціональність використання методів навчання.
8. Забезпечення диференціації на уроці.
9. Ефективність роботи учнів на уроці.
10. Рівень культури розумової праці учнів на уроці.
11. Способи формування навчальних умінь і навичок.
12. Методика оцінювання рівня навчальних досягнень учнів, шляхи їх удосконалення.
13. У чому проявляється формування почуття відповідальності учня за навчальну працю.
14. Що сприяло розвитку самоосвіти учнів, місце самостійної роботи на уроці.
15. Якість засвоєння нового матеріалу. Продуктивність роботи учнів на уроці.
16. Дотримання педагогічного такту і вимогливості до учнів.
17. У чому полягають недоліки, помилки уроку? Шляхи їх подолання.
Під час практики провела 6 уроків з інформатики та 1 позакласне заняття з інформатики. Усі уроки були обговорені з вчителем. Практика у школі допомогла виробити багато практичних умінь і нави­чок.
Я навчивлась:
ü проводити урок комбінованого типу з  інформатики;
ü перевіряти різні види робіт, оцінюва­ти та аналізувати їх;
ü  планувати роботу;
ü  працювати над наочністю, виготовляти дидактичний матеріал для уроків;
ü організовувати позакласну роботу з інформатики;
При проведенні уроків з інформатики у подачі нового матеріалу, в його закріпленні особли­вих труднощів не було.
Та все ж деякі труднощі виникали:
1.  Важко встановлювати зв'язок уже вивченого учнями матеріалу з тим, що вивчається, а також показувати перспективу практичного його викорис­тання.
2.   Не завжди враховувала психічний і фізичний стан дітей на уроці й намагалась утримувати увагу зауваженнями до класу.
Педагогічна практика є надзвичайно важливою частино навчального процесу чи не для кожного студента. Адже застосування теоретичних знань на практиці сприяє кращому їх засвоєнню. Також під час проходження цієї практики студент має можливість оцінити свої можливості і переконатись що він обрав саме ту професію.  Особисто я, взяла для себе дуже багато протягом викладання в загальноосвітній школі №5 м. Дубна. Це був період випробування моїх сил. Найважчим виявилась адаптація у школі і класному колективі (перший тиждень). На кожен урок потрібно готувати детальний конспект, визначати мету, шукати засоби проведення уроку тощо. Хотілося, щоб урок був максимально цікавий для дітей.  Я старалась шукати цікаві факти по темах, щоб максимально зосередити увагу учнів та допомогти учням різносторонньо розвиватись та набувати нових знань.
Найбільш неприємно для вчителя бачити байдужість учнів на уроці. Для того, щоб максимально активізувати їх пізнавальну діяльність, я готувала певні ігрові ситуації. Вони  були найцікавішою частиною моїх уроків, адже тоді я бачила, що учні мислять, задумуються, стараються сформулювати свої думки. Взагалі, я надзвичайно задоволена практикою. Вона принесла мені масу емоцій. Я пережила з учнями багато ситуацій, за досить короткий час. Робота в дитячому колективі - це надзвичайна відповідальність, адже вчитель автоматично стає прикладом для учнів, його поведінка повинна бути бездоганною, він ніколи не повинен образити учня чи вчинити несправедливо. Особливо це стосується оцінювання знань та поведінки. Так що ця педагогічна практика збагатила мене новим важливим досвідом, допомогла реалізувати набуті теоретичні знання й відкрила шляхи для подальшої викладацької роботи.








Висновки:
1.                           Педагогічна практика поглибила, закріпила знан­ня з фахових і психолого-педагогічних дисциплін, здобу­ті в коледжі, та дала змогу застосувати їх на прак­тиці.
2.                            Виробила вміння проводити урок комбінованого типу, застосовувати різні методи й форми роботи, які ак­тивізують пізнавальну діяльність учнів.
3.                           Закріпила впевненість у правильності вибору професії й фаху, допомогла вдос­коналити свої педагогічні здібності, розширити свою ерудицію.
4.                           Мала змогу спостеріга­ти за навчальною роботою в школі, аналізу­вати її й робити висновки.

5.                           Виробила навички самостійно, без допомоги додаткової літератури, методичних посібників, готувати конспекти уроків.

Немає коментарів:

Дописати коментар