понеділок, 16 травня 2016 р.

Урок на тему: "Команди і виконавці" 2 клас

Тема: КОМАНДИ І ВИКОНАВЦІ
Мета уроку:
·        навчальна: сформувати поняття команди і виконавця; ознайомити з програмою Скретч та виконавцем Рудий кіт;
·        розвивальна: формувати вміння самостійно працювати з текстом підручника; розвивати пам’ять, логічне та образне мислення;
·        виховна: виховувати зацікавленість основами алгоритмізації та програмування.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та програмне забезпечення: комп’ютерна програма Скретч; презентація «Команди і виконавці».
ХІД УРОКУ
І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
1. ПРИВІТАННЯ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ ДО УРОКУ.
- Доброго дня діти. Мене звати Галина Святославівна і сьогодні урок інформатики проведу у вас я.
- Перевірте будь ласка чи є у вас на партах все необхідне для уроку, а саме: підручник, зошит, ручка. Приберіть зайві речі.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра «Зберися до школи»
Розкладіть картки в потрібному порядку відповідно до того, які дії ви виконуєте, збираючись до школи.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
-         Поміркуй, які з перелічених дій може виконати комп’ютер:
Ø ƒ набути знання, чого-небудь навчитися;
Ø ƒ запам’ятати інформацію;
Ø ƒ захотіти;
Ø ƒ скласти план дій;
Ø ƒ виконати дії за планом;
Ø ƒ стомитися;
Ø ƒ відрізнити один предмет від іншого;
Ø ƒ зробити висновки з фактів.
— Описання програм для комп’ютерів, які складають люди, можуть бути настільки досконалими, що іноді здається, начебто комп’ютер багато чого знає, розуміє й навіть може думати.
IVПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
Вступна бесіда
— Є багато технічних пристроїв, які допомагають людям виконувати різну роботу, а також проводити дозвілля. До них належать телевізор, пральна машина... А що ще? (Учні наводять приклади, серед яких можуть назвати кухонний комбайн, міксер, посудомийну машину, ліфт... і, звичайно, комп’ютер.)
Але всі ці пристрої нічого не роблять самі. Ними керує людина. Щоб виконувати якусь дію, пристрій має отримати команду. На- приклад, щоб ліфт приїхав до нас, слід натиснути кнопку виклику. Отже, ліфту ми даємо команди за допомогою кнопок. Ви теж отримуєте команди — тобто вказівки щось зробити. Наприклад, учитель каже: «Сідайте, діти!». Це команда, і ви її виконуєте. Сьогодні ми з вами будемо говорити про те, що таке команда, як правильно подавати команди українською мовою. А також познайомимося з комп’ютерним виконавцем «Рудий кіт» і дізнаємось, які команди він вміє виконувати і як ці команди подавати.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь учителя.
Якось Файліна прийшла зі школи засмучена.
— Чому в тебе поганий настрій? — запитав батько.
— Розумієш, сьогодні в нас урок фізкультури проводив студент-практикант.
— І що?
— Справа в тому, що я нічого не зрозуміла, і в результаті виконала вправу неправильно й отримала низьку оцінку.
— Чому? Новий учитель погано пояснив, як її треба виконувати?
— Ні, пояснив-таки добре. А от коли я виконувала вправу, він коментував. І цим збив мене з пантелику.
— Чим саме?
— От, наприклад, він каже: «Спинка рівненька!» Я собі думаю, що вчитель похвалив мене за рівну спину, і нічого не змінюю. А насправді він робив зауваження, що спину слід вирівняти! Або він каже: «Стрибок високий!» Я розумію це так: мій стрибок занадто високий — і наступного разу стрибаю не так високо. Ну а вчитель, навпаки, хотів сказати, що стрибок має бути вищий... Батько посміхнувся:
— Здається, я розумію, в чому проблема. Ваш практикант ще не навчився подавати команди. Першого разу йому треба було сказати: «Вирівняй спину!»
— А після мого стрибка він мав скомандувати: «Стрибай вище»! — зрозуміла Файліна.
— Звичайно! — сказав тато. — Розумієш, закликаючи когось до певної дії, зазвичай використовують спонукальні речення: «Прочитай вірш», «Вимий посуд» тощо. Такі речення містять у собі наказ або настійне прохання.
— А які ще бувають речення? Наприклад, я кажу: «Посуд вимито».
— Такі речення називають розповідними. У них про щось повідомляють, розповідають, але не просять щось зробити.
— А коли я хочу про щось спитати, яке речення слід використати?
— Для цього призначені питальні речення. Наприклад: «Чи гарно я вимила посуд?»
 2. Вправа «Допиши слова»
Допоможи Файліні закінчити слова так, щоб речення стали спонукальними.
Напи____ листа дідусеві.
Пол____ квітку на підвіконні.
Вип____ склянку соку.
Приб____ своє робоче місце.
Викон____ гімнастику для очей.
Вправу можна виконувати в Робочих зошитах ([3]: с. 34, впр. 1).
Якщо в учнів немає відповідного Робочого зошита, вчитель виводить текст вправи на екран або записує його на дошці; можна також роздати дітям дидактичні картки.
3. Бесіда.
— На уроках інформатики ми будемо часто використовувати слово «команда». А хто може пояснити, що таке команда? (Вказівка, наказ щось виконати.)
 — Які речення — розповідні, питальні чи спонукальні — використовуються для подання команд? (Спонукальні.)
— Як ви вважаєте, кому (або чому) можна давати команди? (Людині, собаці, пристрою.)
— Того, хто виконує команди, називають виконавцем.

VІ. ПЕРВИНЕ ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1.     Робота з підручником
             - Розгорніть свої підручники на ст…86, прочитайте заголовок (діти читають)
            - Що теке команда?
            - Наведи приклад команди.

2.     Робота в зошиті
- Відкрийте свої зошити на ст…  .Давайте виконаємо завдання.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
-         А зараз діти вийдіть із за своїх парт, займіть зручне місце, так щоб не заважати один одному. Подивіться на екран і повторюйте рухи, які виконують хлопчик і дівчинка.

3.     Робота за ПК
-         Сьогодні ми навчимо Рудого кота говорити.
-         Подивіться на екран, я покажу вам як потрібно працювати з чією програмою.(демонстрація)
-         Для цього слід виконати такі дії:
1.     Потрібно запустити компютер.
2.     Запустити на виконання програму Skratch. Для цього знайти на Робочому столі значок цієї програми і двічі клацни ліву кнопку миші.
3.     Вибери у лівій частині вікна кнопку Вигляд.
4.     Перетягни кнопку говорити впродовж у центральну частину вікна.
5.     Запустити команду на виконання – підведи до команди вказівки і двічі клацни ліву кнопку миші. (Поспостерігайте за поведінкою Рудого кота)
6.     Зміни у команді говорити впродовж слово «Привіт!» на «Доброго дня!»
7.     Запусти команду на виконання.
8.     Перетягнути наступну команду говорити впродовж у центральну частину та приєднай її до попередньої.
9.     Зміни у команді говорити впродовж слово «Привіт!» на текст «Я – Рудий кіт! Радий нашому знайомству».
10.           Запусти групу команд на виконання – підведи до будь якої команди вказівки і двічі клацни ліву кнопку миші

1. Допоможіть зайчикові дістатися хатки, оминувши хижаків.
Складіть скорочено послідовність дій для зайчика.
2. Використовуючи картки, складіть завдання для робота «Посади
дерево».
Посади дерево
1. Початок
2. Принеси лопату, лійку, саджанець.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9. Кінець.
Віднеси лопату й лійку на місце
Постав саджанець у ямку
Полий саджанець
Викопай ямку Налий у лійку води
Візьми лопату
Засип ямку
VII. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК
Робота за комп’ютером
-         Тепер вмикайте компютери і приступайте до роботи.(працюють)
-         Хто завершив роботу піднімає руку.
Вправа для зняття зорової втоми
VI. Узагальнення та систематизація знань
1. І грова вправа «Плескаємо в долоні».
— Сьогодні ви дізналися, що речення бувають розповідні, спонукальні, питальні. Які речення використовують для подання команд? (Спонукальні.)
— Зараз я називатиму слова, а ви вибирайте ті, з якими можна скласти спонукальні речення, тобто команди. (Учитель називає дієслова в різних формах. Учні плескають у долоні, коли чують дієслово наказового способу.)
Писати, читай, з’їв, намалюй, заспівай, зупинитися, запам’ятай.
2. Розгадування головоломки «Приховане слово».
На дошці або на екрані демонструється таблиця з літерами.
— Виберіть потрібні літери і з’єднайте їх лінією так, щоб утворилося слово — назва того, хто виконує команди.
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
-         А тепер діти, відкрийте свої щоденники і запишіть Д/з прочитати с…86-87, та відповісти на запитання на с…89 в підручнику і в зошиті виконати завдання до кінця.
XI. ПІДСУМОК УРОКУ
Фронтальне опитування
1. Що вам сподобалось на сьогоднішньому уроці?
2. Чи все вам було зрозуміло?
3. Що таке команда? Наведіть приклади команд.
4. Що таке виконавець?
5. Як звуть виконавця, з яким ми познайомились сьогодні на уроці?
6. Чи вміє він говорити?
7. Яким чином ви примусили Рудого кота говорити?


Немає коментарів:

Дописати коментар