Тема:
Система команд виконавця.
Мета уроку:
·
навчальна: узагальнювати поняття виконавця;ознайомити учнів із
поняттям системи команд виконавця; продовжити формування навичок роботиу
програмному середовищі Scratch, зокрема навичоккерування виконавцем Рудий кіт, ознайомити
з командами Змінити розмір і Подумати та формувати навички їх застосування;
формувати вміння працюватиз групою команд; здійснювати пропедевтичне формування
навичок складання алгоритмів і пропедевтику поняття автоматизованого виконавця;
·
розвивальна: формувати вміння аналізувати навчальнийматеріал,
узагальнювати, працювати за зразком,
формувати пізнавальну самостійність, уміння запам’ятовувати,
організовувати своє робоче місце, берегти час; збагачувати словниковий запас,
розвивати уяву, мислення;
·
виховна: закріплювати прагнення до здобуття нових знань,
заохочувати до праці, виховувати вдячність, акуратність, бережливе ставлення до
речей, формувати позитивне ставлення до навчання; формування навичок XXI століття: формувати творче мислення та вміння вирішувати
проблеми, комунікативні навички та навички співробітництва, відповідальність.
Тип уроку:
комбінований.
Обладнання:
підручники, комп’ютери зі встановленим програмним середовищем Scratch, Робочі
зошити
№ п.п
|
Назва етапу уроку
|
Тривалість етапу уроку
|
Методи, прийоми,форми навчання
|
І
|
Підготовчий етап
|
Привітання,перевірка
готовності до уроку
|
|
ІІ
|
Актуалізація
опорних знань і мотивів навчальної діяльності
|
Слово
вчителя
|
|
ІІІ
|
Оголошення
теми уроку
|
Оголошення
теми, вступна бесіда
|
|
IV
|
Вивчення
нового матеріалу
|
Робота з
підручником та з навчальною презентацією
|
|
V
|
Первинне
закріплення нового матеріалу
|
Робота в
зошиті
|
|
VI
|
Формування
вмінь і навичок
|
Робота за ПК
|
|
VII
|
Узагальнення
та систематизація знань
|
Вибіркове
опитування, робота з підручником
|
|
VIII
|
Домашнє
завдання
|
||
IX
|
Підведення
підсумків.Рефлексія.
|
Вибіркове
опитування
|
|
Фізкультхвилинка.
|
Хід уроку
I. Підготовчий етап
1. Привітання. Перевірка готовності до уроку.
II
Актуалізація опорних знань і мотивів навчальної діяльності
1.-Давайте пригадаємо
з вами що ви вивчали на попередньому уроці?(команди і виконавці)
-
Що таке команда?
-
Наведи приклад команд.
-
Хто такий виконавеці?
-
Хто може бути виконавцем?
2.Гра «Вловіть команду»
Якщо
звучить речення, яке спонукає до дії, то діти плескають у долоні. Якщо іншого виду – сидять тихо.
1. Розпочався урок
2. На дошці записано тему уроку
3. Сядьте рівно
4. Будьте уважні
5. Не чіпайте дротів
6. Усміхніться
ІІІ. Оголошення теми уроку
-
Сьогодні ми
познайомимось з системою команд виконавця
IV.Вивчення
нового матеріалу
1. Робота в підручнику. ст. 91.
- У житті ми також часто зустрічаємось з
командами: або самі їх даємо, або виконуємо їх. Відкрийте підручники на ст. 91
параграф 19 і знайдіть у тексті приклади таких ситуацій.
-
Запам’ятай! Команди, які може виконати виконавець, становлять систему команд
цього виконавця.
2. Фізкультхвилинка
V. Первинне закріплення нового матеріалу
1. Робота в зошиті.
(презентація)
2. Робота з комп’ютером
(повторення правил роботи за комп’ютером)
-
Вппава мікрофон. Доповніть речення
·
Спину тримай…
·
Непрацюй брудними і
вологими…
·
Сиди на відстанні…
·
Не розпочинай
роботу за комп’ютером без…
·
Не торкайся
руками..
·
Не клади речі…
— Давайте
згадаємо, яку команду вміє виконувати виконавець
Рудий кіт.
(Говорити впродовж.)
— Сьогодні ми
познайомимося ще з однією командою з системи
команд Рудого
кота. Це команда Змінити розмір.
VI. Формування вмінь і
навичок.
Робота з ПК.
1) Розповідь учителя з демонстрацією.
Учитель
проводить інструктаж учнів щодо роботи за комп’ютером.
— Сьогодні ми
знов працюватимемо у програмі Scratch і навчимо виконавця Рудого кота змінювати
свій розмір. Для цього ми будемо використовувати команду . Також ми «змусимо» Рудого кота показувати
нам свої «думки» (як у коміксах).
А ще — навчимося
об’єднувати команди у групи і працювати з групами команд.
2) Виконання практичної роботи за комп’ютером із
використанням орієнтовної системи дій.
Учні виконують
завдання, що наведено у вигляді алгоритму у підручнику ([4]: с. 94, рубрика «Працюємо за
комп’ютером»).
Тому вчитель
пропонує учням взяти до комп’ютера підручники.
• Працюємо за
комп’ютером
Сьогодні ми
навчимо виконавця Рудого кота змінювати свій розмір. Для цього використовуй
команду .
1. Запусти на
виконання програму Scratch.
2. Вибери у
лівій частині вікна кнопку Вигляд.
3. Перетягни
команду змінити розмір на в центральну частину вікна.
4. Введи у
команді замінити розмір на нове значення, наприклад 15.
5. Перетягни ще
одну команду змінити розмір на в центральну
частину вікна та
приєднай команду до попередньої.
6. Введи у
другій команді змінити розмір на нове значення, наприклад 50.
7. Перетягни
команду подумати в центральну частину вікна.
8. Зміни в
команді подумати слово «Хм...» на слово «Росту».
9. Запусти групу
команд на виконання — підведи до будьякої команди вказівник і двічі клацни ліву
клавішу миші.
VII. Узагальнення та
систематизація знань
Словничок
Система
команд виконавця – команди, які може виконати виконавець.
VIII. Домашнє завдання
запит. 1, 2 с. 35, впр. 1
(«Для кмітливих»)с. 35,впр. 3
Творчі завдання
с. 37, впр. 5
IX. Підведення підсумків.
Рефлексія
Слово вчителя із подальшим фронтальним
опитуванням
— Що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
-
Що вам сподобалось?
-
Хто може бути
виконавцем команди?
-
Що таке система
команд виконавця?
-
Яка команда змінює
розмір виконавця?
-
Як можна змінити
місце розташування виконавця?
Немає коментарів:
Дописати коментар