понеділок, 16 травня 2016 р.

Урок на тему: "Алгоритми" 2 клас

Тема:  Алгоритми.
Мета уроку:
·        навчальна: узагальнювати поняття команди, виконавця та системи команд виконавця; ознайомити з поняттям алгоритму; формувати навички складання алгоритмів, їх аналізу, виконання; продовжити формування навичок роботи у програмному середовищі Scratch, зокрема навичок керування виконавцем Рудий кіт, ознайомити з командами Переміститись на і Пограти на барабані та формувати навички їх застосування; формувати вміння працювати з групою команд;
·        розвивальна: формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, узагальнювати, працювати за зразком, формувати пізнавальну самостійність, уміння запам’ятовувати, організовувати своє робоче місце, берегти час; збагачувати словниковий запас, розвивати уяву, мислення, вміння доводити свої судження;
·        виховна: закріплювати прагнення до отримання нових знань, заохочувати до праці, виховувати вдячність, акуратність, бережливе ставлення до речей, формувати позитивне ставлення до навчання; формування навичок XXI століття: формувати творче мислення і вміння вирішувати проблеми, комунікативні навички та навички співробітництва, відповідальність. Закінчення таблиці

Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручники, комп’ютери зі встановленим програмним середовищем Scratch, Робочі зошити.
Структура уроку
№ п.п
Назва етапу уроку
Тривалість етапу уроку
Методи, прийоми,форми навчання
І
Підготовчий етап
2
Привітання,перевірка готовності до уроку
ІІ
Актуалізація опорних знань і мотивів навчальної діяльності
5
Слово вчителя
ІІІ
Оголошення теми уроку
3
Оголошення теми, вступна бесіда
IV
Вивчення нового матеріалу
5
Робота з підручником та з навчальною презентацією
V
Первинне закріплення нового матеріалу
6
Робота в зошиті
VI
Формування вмінь і навичок
10
Робота за ПК
VII
Узагальнення та систематизація знань
4
Вибіркове опитування, робота з підручником
VIII
Домашнє завдання
2

IX
Підведення підсумків.Рефлексія.
2
Вибіркове опитування

Фізкультхвилинка.
2

Хід уроку
І. Підготовчий етап
1.Привітання. Перевірка готовності до уроку.
II Актуалізація опорних
1)
-         Згадайте вигляд світлофора. Які кольори є у світлофора?
-         Що означає кожен з його сигналів?
-         Як по іншому можна назвати ці сигнали?
-         До чого вони спонукають?
-         Як називається, той, хто виконує команди?
-         Кого спонукають такі команди: лежати, голос, візьміть ручку , запишіть задачу.
-         Закрити вікно команди. Завершити роботу.
-         Чи всі команди може виконати виконавець?
2) Відгадай ребус (презентація)
Алгоритм
-         Уявіть що вам потрібно закип’ятити воду в чайнику. Пригадайте правила запалювання газової плитки.
-         А чи можна спочатку включати газ, а потім запалити сірник. Чому?
III. Оголошення теми уроку та мотивація навчальної діяльності
Вступна бесіда з наявністю проблеми
-         Всі команди потрібно виконувати послідовно. Послідовність команд називають алгоритмом. На сьогоднішньому році ми ознайомимось з поняттям «алгоритм» .
IV. Вивчення нового матеріалу
Бесіда
-         Мільйони людей в усьому світі обробляють інформацію,перебуваючи дома, навчаючись чи працюючи. Часто ми виконуємо деякі дії не замислюючись, а іноді робота потребує великих втрат праці. Щоб полегшити виконання роботи, її автоматизують.
-         Давайте спробуємо скласти послідовність дій касира під час оформлення покупки:
1. Узяти товар.
2, Перевірити наявність цінника та штрих-коду на товарі.
3. Просканувати штрих-код
4.  Вибрати потрібний товар у переліку товарів.
5. Додати вартість товару до суми вартостей товарів придбаних покупцем.
6. Оголосити суму покупки.
7. Розрахуватися з покупцем.
8. Роздрукувати чек.
9. Подякувати за покупку.
- Таку послідовність дії називають алгоритмом.
— Алгоритмом називається послідовність команд. Це дуже важливе поняття. Адже з алгоритмами ми маємо справу в різних ситуаціях. Давайте пригадаємо декілька випадків, коли нам доводиться (або доводилось) виконувати якийсь алгоритм.
Учитель допомагає учням навести приклади виконання дій за алгоритмами приготування будь-якої страви, виконання різних видів робіт (саджання рослин, миття посуду, прибирання, розв’язування задач тощо).
— Давайте подумаємо, за якими правилами слід складати алгоритм, щоб він привів нас до потрібного результату.
Учитель спонукає учнів до формулювання таких вимог:
• усі команди мають бути зрозумілі виконавцю;
• виконавець повинен вміти виконувати всі ці команди;
• усі команди мають розташовуватись у правильній послідовності, без пропусків;
• в алгоритмі не повинно бути зайвих команд.
Щоб учні назвали всі ці вимоги до алгоритму, вчитель може їх провокувати (наводити приклади ситуацій, коли якась із цих вимог не виконується).
V. Первинне закріплення нового матеріалу
Робота в зошитах
Виконання вправ
Можливі наступні варіанти роботи з наведеними нижче вправами: виконання в Робочих зошитах ([3]: с. 36, впр. 1, 2),
Завдання.1
-         Розгадай ребус
Завдання 2
-         Допиши алгоритм виходу з лабіринту
Завдання 3
-         Знайти помилки в алгоритмі та виправ їх.
2) Мультфільм  «Почемучки»
3) Фізкультвилики.
4) робота в підручниках
VI. Формування вмінь і навичок
Робота за комп’ютером
1) Розповідь учителя з демонстрацією.
Учитель проводить інструктаж учнів щодо роботи за комп’ютером.
— Сьогодні ми знову будемо працювати у програмі Scratch. Ми навчимо виконавця Рудого кота рухатися та грати на барабані.
2) Виконання практичної роботи за комп’ютером з використанням
орієнтовної системи дій.
Учні виконують завдання, що наведено у вигляді алгоритму
у підручнику ([4]: с. 101–102, рубрика «Працюємо за комп’ютером»).
Тому вчитель пропонує учням взяти до комп’ютера підручники.
• Працюємо за комп’ютером
Повторення правил техніки безпеки при роботі з комп’ютером
Сьогодні ми навчимо Рудого кота рухатися та грати на барабані.
- Алгоритм підготовки комп’ютера до роботи .
(презентація)
1. Запусти на виконання програму Scratch.
2. Вибери в лівій частині вікна кнопку Рух.
3. Перетягни команду Переміститись на в центральну частину вікна за допомогою таких дій.
1) Вибери групу Рух.
2) Перетягни команду.
4. Запусти команду на виконання. Рудий кіт переміститься на 10 кроків.
5. Вибери в лівій частині вікна кнопку Звук.
6. Перетягни команду Програти на барабані та об’єднай з командою Переміститись на за допомогою таких дій.
1) Вибери групу Звук.
2) Перетягни команду.
7. Запусти групу команд на виконання — підведи до будьякого блока вказівник і двічі клацни ліву клавішу миші. Рудий кіт рухатиметься під звуки барабана.
Зверни увагу, що команди Рудого кота розташовані не окремо, а одна під одною. Вони об’єднані в єдине ціле, утворюючи алгоритм.
8. Зміни барабан, кількість кроків і виконай змінений алгоритм знову.
Вибрати тип барабана
VII. Узагальнення та систематизація знань
Зорова гімнастика для очей
(Презентація)
Робота з підручником
Учням пропонується відкрити підручник с. 102 й усно виконати вправи 1–3.
Перевірка виконання вправ проводиться за допомогою фронтального опитування.
VIII. Домашнє завдання
Прочитати с. 99–100
Дати усну відповідь с. 102, запит. 1, 2
Виконати письмово с. 102, впр. 5 с. 36–37, впр. 3, 5 с. 39, впр. 3
Завдання на розвиток логічного та творчого мислення, уваги, пам’яті
с. 103, впр. 1
Творчі завдання с. 39, впр. 5
IX. Підведення підсумків. Рефлексія

— На цьому уроці ми познайомилися з поняттям алгоритму.
Спробуйте знайти в своєму житті приклади алгоритмів і по уявному телефону розкажіть про них своєму другові.
Учитель перший «телефонує»: «Сашко, виявляється, коли я готую твій улюблений пиріг, я дію за алгоритмом».







Немає коментарів:

Дописати коментар