Тема: Алгоритми в нашому житті.
Мета уроку:
·
навчальна: узагальнювати поняття
алгоритму; формувати навички складання алгоритмів, їх аналізу, виконання;
створити уявлення про застосування алгоритмів у різних сферах діяльності;
продовжити формування навичок роботи у програмному середовищі Scratch, зокрема навичок керування виконавцем Рудий кіт, ознайомити з командами малювання та формувати навички їх
застосування; формувати вміння працювати з групою команд;
·
розвивальна: формувати вміння аналізувати
навчальний матеріал, узагальнювати, працювати за зразком, формувати пізнавальну
самостійність, вміння запам’ятовувати, організовувати своє робоче місце, берегти
час; збагачувати словниковий запас, розвивати уяву, мислення;
·
виховна: закріплювати прагнення до здобуття
нових знань, заохочувати до праці, виховувати вдячність, акуратність, бережливе
ставлення до речей, формувати позитивне ставлення до навчання; формування навичок XXI століття: формувати критичне мислення та
вміння вирішувати проблеми, комунікативні навички та навички співробітництва,
творчі якості.
Тип
уроку: комбінований.
Обладнання:
підручники, комп’ютери зі
встановленим програмним середовищем Scratch, робочі зошити.
Структура уроку
№
п.п
|
Назва
етапу уроку
|
Тривалість
етапу уроку
|
Методи,
прийоми,форми навчання
|
І
|
Підготовчий етап
|
2
|
Привітання,перевірка
готовності до уроку
|
ІІ
|
Актуалізація
опорних знань і мотивів навчальної діяльності
|
5
|
Слово
вчителя
|
ІІІ
|
Оголошення
теми уроку
|
3
|
Оголошення
теми, вступна бесіда
|
IV
|
Вивчення
нового матеріалу
|
5
|
Робота з
підручником та з навчальною презентацією
|
V
|
Первинне
закріплення нового матеріалу
|
6
|
Робота в
зошиті
|
VI
|
Формування
вмінь і навичок
|
10
|
Робота за ПК
|
VII
|
Узагальнення
та систематизація знань
|
4
|
Вибіркове
опитування, робота з підручником
|
VIII
|
Домашнє
завдання
|
2
|
|
IX
|
Підведення
підсумків.Рефлексія.
|
2
|
Вибіркове
опитування
|
|
Фізкультхвилинка.
|
2
|
|
Хід уроку
I. Підготовчий етап
1. Привітання. Перевірка готовності до уроку.
II. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього
завдання
Вправа «Фокус з числами»
-
Загадайте число.
-
Додайте до нього 3.
-
Відніміть 1.
-
Додайте ще 2.
-
Додайте 1.
-
Тепер додайте ще 2.
-
Від того, що у вас вийшло відніміть задумане ВАШЕ число.
-
У вас вийшло 7.
-
Чи можна сказати, що ви виконали алгоритм? Обгрунтуйте свою думку.
Алгоритм це – точна і зрозуміла послідовність команд
виконавцю спрямованих на виконання завдання.
2III. Оголошення теми уроку та мотивація навчальної діяльності
— Ви вже знаєте, що алгоритм — це послідовність
команд. У житті нам трапляються різні алгоритми. Усі вони по-різному називаються
і містять різні команди. Сьогодні ми згадаємо ті алгоритми, які ви
використовуєте щодня.
IV. Застосування здобутих знань, умінь і навичок.
Щодено людям доводиться
виконувати безліч завдань, які нагадують виконання алгоритму. Деякі з них настільки
ввійшли в наше життя, що ми виконуємо їх не задумуючись, автоматично.
Вправа на виконання алгоритму
- складіть алгоритм «Саджання дерев».
- складіть алгоритм «Чищення зубів».
- складіть алгоритм «Переходу вулиці»
1. Алгоритм садження дерев:
- Викопай широку та глибоку лунку.
- Розмісти саджанець вертикально, корінням в середину
лунки.
- Засип коріння землею, утрамбуй.
- Полий саджанець водою.
2. Алгоритм чищення зубів.
- Змочи щітку.
- Витисни на щітку зубну пасту.
- Почисти зуби.
- Сполощи рот.
- Вимий зубну щітку.
3. Алгоритм переходу вулиці.
- Подивись ліворуч.
- Якщо немає перешкоди, то йди до середини вулиці,
інакше пропусти машину, тоді звершиш перехід.
- Подивись праворуч.
- Якщо немає перешкоди, то йди до кінця вулиці, інакше
пропусти машину, тоді завершиш перехід.
Сфери використання алгоритмів.
1. Алгоритм використовується в суспільно-корисній
праці.
2. Алгоритми використовуються в режимі дня для
змінення здоров’я.
3. Алгоритми використовуються для виконання правил
дорожнього руху.
4. Алгоритми використовуються в навчанні, дозвіллі,
приготуванні їжі.
Фізкультхвилинка
Властивості алгоритмів
1. Кожна команда алгоритму повинна бути зрозумілою
виконавцю.
2. Алгоритм повинен містити команди, які виконавець може
виконати.
3. Виконання алгоритму має завершуватись отриманням результату.
Алгоритм – це послідовність команд, спрямованих на
розв’язання певного завдання.
V. Узагальнення та
систематизація знань
Робота з підручником. (с. 104-105)
Ознайомлення із алгоритмами, які вам найчастіше
доводилось виконувати в школі, на уроках української мови, математики.
Хто є виконавцем цих алгоритмів?
Робота в зошитах.(с. 38)
(виконання завдань в зошиті)
Завдання 1
Складіть алгоритм приготування чаю, обравши необхідні
команди та розташувати їх правильно.
Завдання 2
Склади алгоритм вимкнення комп’ютера.
Алгоритм приготування чаю
1. Нагрій води в чайнику.
2. Візьми чашку.
3. Поклади в чашку пакетик із чаєм.
4. Налий окропу в чашку.
5. Візьми чайну ложку.
6. Поклади в чашку чайну ложку цукру.
Алгоритм вимкнення комп’ютера
1. Закрий вікно програми.
2. Натисни кнопку ПУСК.
3. Вибери в меню ЗАВЕРШЕННЯ РОБОТИ.
4. Вимкни кнопку на екрані монітора.
VI. Формування вмінь і навичок
Робота за комп’ютером
Повторення правил безпечної
роботи за комп’ютером
Практична робота учнів
1. Запустіть на виконання програму Scratch.
2. Виберіть у лівій частині вікна кнопку олівець.
3. Перетягни команду «опусти олівець» у центральну
частину вікна.
4. Виберіть у лівій частині вікна кнопку Рух.
5. Перетягніть команду переміститись на у центральну частину вікна.
6. Виберіть у лівій частині вікна кнопку олівець.
7. Перетягни команду «підняти олівець» у центральну
частину вікна.
8. Вибери у лівій частині вікна кнопку Рух.
9. Перетягніть команду переміститись на у центральну
частину вікна.
10. Запусти команду на виконання кілька разів.
Зорова гімнастика для очей
(Презентація)
VII. Домашнє завдання
Прочитати с. 104–106
Дати усну відповідь с. 107, запит. 1–5
У зошиті с. 38.
VIII. П ідведення підсумків. Рефлексія
— Сьогодні на уроці ми узагальнили те, що ви дізналися
про алгоритми. А що б ще ви хотіли обговорити за цією темою?
-
Де в житі ви зустрічаєтесь з алгоритмами?
Немає коментарів:
Дописати коментар